یک مقام مسئول در مرکز مبادله طلا و ارز می گوید به زودی بازاری تحت عنوان بازار توافقی ارز راه اندازی خواهد شد که صادر کننده ها می توانند به صورت توافقی ارز خود را به وارد کنند ها بفروشند. امروز همچنین وزارت اقتصاد بر واگذاری سهام شرکت های خودرو سازی تاکید کرد.

مرکز مبادله ارز و طلا

به گزارش همشهری آنلاین ، علی شهیدی، مدیر ارز بازرگانی و عملیات ارزی مرکز مبادله ارز و طلا از راه‌اندازی بازار توافقی ارز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: نرخ این تالار مبتنی بر توافق میان صادرکنندگان و واردکنندگان است.

واگذاری سهام دولت در ایران خودروی سایپا

وزارت اقتصاد اعلام کرد: سهام جزئی دولت در بخش‌های مختلف با دستور رئیس‌جمهور شهید در آخرین نشست شورای اصل۴۴، امسال باید واگذار شود و دولت در این مسیر حرکت می‌کند.

کاهش تورم تولید در بخش معدن

به گزارش مرکز آمار، در اردیبهشت ‌ماه۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ‌ماه قبل ۳.۳درصد است که در مقایسه با ماه قبل، یک‌واحد درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:

یوان چین جایگزین دلار در روسیه شد | جزئیات بیانیه بانک مرکزی روسیه

تداوم ثبات و آرامش در بازار ارز | قیمت دلار در روزهای آینده تغییر می کند؟

کاهش صادرات فولاد

بررسی آمار مربوط به صادرات فولاد در ۲ماهه امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، ارزش صادرات زنجیره فولاد کشور، ۲۷درصد معادل تقریبی۴۰۰میلیون دلار کاهش داشته است.

تخصیص جوایز نفیس به مشترکان کم‌مصرف برق

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق از آغاز روند اهدای جوایز پویش با انرژی از دیروز ٢۶خرداد خبر داد و گفت: در قالب این پویش، جوایز ارزنده‌ای برای مشترکانی که مصارف خود را کاهش دهند، در نظر گرفته شده است.

رشد تولید خودرو در چین

فروش خودرو در چین در ماه مه، نسبت به ماه‌های قبل بهبود یافته که بخشی از آن به لطف یارانه‌های دولتی بوده است. انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرده، تولید خودروی چین تحت‌تأثیر این موضوع ۱۱درصد رشد کرده است.

افزایش ۴۸درصدی تجارت ایران و روسیه

دولت روسیه پس از دیدار جواد اوجی، وزیر نفت کشورمان با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که در ۳ ماهه نخست سال۲۰۲۴ حجم تجارت بین ۲کشور ۴۸درصد افزایش داشته است.

افزایش بدهی‌های آمریکا

مؤسسه فیچ اعلام کرد: انتظار دارد رشد اقتصادی آمریکا نزدیک به ۳.۷درصد باشد؛ اما کسری بودجه افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه به‌دلیل نزدیک بودن انتخابات آمریکا، تمایل سیاسی کمی برای مقابله با چالش‌های مالی وجود دارد.

اجرای ۱۳ طرح تجدید پذیر

علیرضا پرنده، معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق از افتتاح فاز دوم کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در استان مرکزی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: ۱۳طرح در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

ساخت ۲.۵ میلیون مسکن

آمارها نشان می‌دهد تاکنون ۲میلیون ۶۵۲هزار و ۳۱۱واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته شده و ۵۵۱هزار واحد مسکن روستایی نیز نوسازی و بهسازی شده است. این آمار در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی‌ تأیید شده است.

برق ۱۶ سازمان قطع شد

همزمان با نخستین روز آخرین هفته خردادماه و افزایش پیک مصرف پایتخت، برق ۱۶ دستگاه اجرایی پرمصرف ملی و استانی شامل چند ساختمان بانک عامل کشور توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، قطع شد.

کد خبر 860090
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    1 0
    چقدر دروغ؟ 20 ساله میگن سهام خودروسازارو واگذار میکینبم